Тақырыбы: Мектеп жабдықтары
Мақсаты: Мектеп туралы түсініктерді кеңейту, оның қажеттілігі мен қоғамдық маңыздылығын мектеп жабдықтарының мақсатын жүйелеу арқылы түсіндіру.
Не істейміз:
Балаға жұмбақты шешіп көруді ұсыныңыз:
Көшеде бір үй тұр,
Балалар соған асығады,
Қыздар мен ұлдар
Дәптер мен кітаптарын арқалап барады. Бұл не? (Мектеп)
— Әрине, бұл жұмбақта мектеп туралы айтылып тұр. Көп ұзамай сен де мектепке барасың.
— Айтыңдаршы, мектеп деген не? (Бұл – балалар білім алатын орын)
— Мектепке баратын балаларды қалай атайды? (Оқушылар, шәкірттер, білім алушылар)
— Балалар қай мезгілде оқуға барады? (Күзде)
— Балалар оқитын кітаптар қалай аталады? (Оқулықтар)
— Балаларды мектепте оқытатын адамның мамандығы қалай аталады? (Мұғалім)
— Оқушылар мектепте өздерін қалай ұстауы керек? (Сабақта мұқият болу, мұғалімді тыңдау, оның айтқанын есте сақтау, қоғамдық орындардағы тәртіп ережелерін сақтау)
— Мектепке дайын болу керек. Сен мектепте саған не қажет болатынын білесің бе?
Тексеріп көрейік. (Бала суретті көрсетеді.)
- Сауатым жоқ болса да,
Өмір бойы жаза берем. (Қалам)
- Қателессең бір рет,
Ол бетті жүріп өтеді.
Із де қалмайды тіпті,
Тазалап тастайды күтті. (Өшіргіш)
- Бұл жіңішке қорапшада
Көп нәрсені табасың:
Қалам, қарындаш, түйреуіш,
Не керек, бәрін табасың. (Қаламсап салғыш / Пенал)
- Оны ұштағанда,
Қалағаныңды саласың қағазға. (Қарындаш)
- Кейде торлы, кейде сызықты,
Мені пайдаланып жазшы анық.
Сурет салып көрсең де,
Мен кіммін – тап, ойлан байып! (Дәптер)
- Қарапайым көрінсе де,
Білімнің кені ішінде.
Сиқыршыдай мейірімді,
Ашып береді бізге әлемді. (Оқулық)
- Тура тартқан бойымен,
Сызық сызуға көмектесер.
Саған әсем, түзу сызық
Сыйлайды ол көп өнер. (Сызғыш)
- Суға шомылып алады,
Түске боянып алады.
Сосын секіріп шығып,
Гүлді бояп салады. (Қылқалам)
- Екі пышақ біріккен,
Тыныштықта жүрмейді.
Қияды да, кеседі,
Бізбен бірге істейді. (Қайшы)
- Сен көрген қызықтың бәрін
Біз салып қоямыз қайда? (Альбом)
- Артта бір үлкен үй,
Ішінде пенал, кітап күй.
Дәптерлер мен альбом да бар,
Осы үймен мектепке барам. (Мектеп сөмкесі)
– Және де басқа көптеген заттар бар...
Айтшы маған, осы заттардың бәрін қалай атауға болады? (Мектеп керек-жарақтары / мектеп жабдықтары).
Балаға «Сөмкеде не жатыр?» ойынын ойнауды ұсыныңыз:– Мен әртүрлі заттарды атаймын. Егер сеніңше, бұл зат мектеп сөмкесінде болуы керек болса – шапалақтайсың, ал егер қажет болмаса – аяқпен топылдатасың.
/Қалам, дәптер, кірпіш, қарындаш, үтік, бутерброд, оқулық, гүл, пирамида, күнделік, қуыршақ, пенал, саңырауқұлақтар, санау таяқшалары, желім, алма, түрлі-түсті қағаз, ойыншық машина, шұлық, пластилин.../
Балаға «Артық затты тап» ойынын ойнауды ұсыныңыз:
– Сөздерді мұқият тыңда да, ішінен артық сөзді тап. Неліктен ол артық екенін де айтып көр.
Қарындаш, қалам, сілтегіш (указка), фломастерлер. (Сілтегіш – бұл мұғалімге керек зат)
Сөмке, ранец, дорба, пакет. (Пакет – бұл қоқысқа арналған)
Ара, бұрауыш, балға, пенал. (Пенал – құрал-сайман емес)
Диван, кресло, орындық, парта. (Парта – мектеп жиһазы)
Бекіту:
Балаға «Сөзді аяқта» ойынын ойнауды ұсыныңыз:
Сурет саламын деп едім, ашып алдым мен… (Альбом)
Сурет салуға шебер біз, көмектесер ағаш… (Қарындаш)
Ирек-ирек жылан да, түзу болар… *(Сызғыш)
Үйдің қабырғасына салмаймын, бәрін саламын… (Альбомға)
Альбомға сурет салам, жазу үшін керек… (Дәптер)
Аю, саңырауқұлақ, түлкі, себетті жасаймын… (Пластилиннен)
Сонымен, бүгін біз нені үйрендік:
Саған мектепке қандай заттар қажет болатынын және олардың мектеп керек-жарақтары деп аталатынын нақтылап білдік.
Үй тапсырмасы: Балаңызбен бірге мектептегі тәртіп ережелері көрсетілген суреттерді қарап шығып, олар туралы әңгімелесіңіз.
Балаға суреттен тек мектепке керек заттарды айналдырып сызуды ұсыныңыз:
Суреттен тек мектепке қажетті заттарды айналдырып сыз (дөңгелетіп қой).